Závodní historie obsadila Vaňkovku, mezi veterány ční moderní Huracán Jiřího Mičánka

Výstava závodních aut, kterou brněnský Automotodrom láká na víkendový závod Histo Cup, obsadila tento týden brněnské nákupní centrum Galerie Vaňkovka. Mezi historickými vozy vyčnívá jako protipól jeden moderní – Lamborghini Huracán ST EVO týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra.

Divácky populární Histo Cup se po roce vrací na Masarykův okruh. Šampionát klasických závodních vozů nabídne fanouškům to nejlepší ze zlatých časů motorsportu. Do ostrých soubojů ikonických strojů z druhé poloviny 20. století vyrazí tento víkend 13. a 14. května automobily jako Ford Zakspeed Turbo Capri, Pontiac Trans AM nebo Sierra RS Davida Bečváře.

Průřez závodní historií Masarykova okruhu, která odstartovala už v roce 1930, nyní nabízí výstava v Galerii Vaňkovka. Jak se mezi zaoblené historiky dostalo ostře řezané nejmodernější Lamborghini? „S Automotodromem jsme se dohodli, že bude zajímavý kontrast dát tam moderní auto. Protože sídlíme na okruhu a tento víkend náhodou nemáme žádný závodní program, bylo jednoduché tam jeden náš Huracán dát,“ popisuje manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra Jiří Mičánek jr.

Huracán je na výstavě dán do kontrastu s dobovým monopostem MTX s motorem Škoda, který má autentické dobové barvy i reklamy na brněnské podniky Zbrojovka Brno a LACHEMA. „S MTX závodil táta, tak se ta historie symbolicky uzavírá,“ říká Jiří Mičánek. Vozy budou v centru k vidění do neděle. Na čtvrtečních 18:00 je naplánována beseda se znalcem závodní historie a komentátorem závodního víkendu Histo Cup Martinem Strakou. Kdo ji nestihne, má ještě druhou šanci přímo během závodního víkendu – v sobotu po skončení závodního programu.

Německý šperk na startu

Histo Cup v Brně nabídne například dva zajímavé exempláře automobilky Ford. „Skvělou zprávou pro fanoušky je start jednoho z nejúspěšnějších automobilů bývalého šampionátu Deutsche Rennsport Meisterschaft Ford Zakspeed Turbo Capri. Je to originál, se kterým původně závodil německý šampion a trojnásobný vítěz 24H Le Mans Klaus Ludwig,“ láká Martin Straka. Vůz sbíral vítězství v letech 1980 až 1982, na Masarykově okruhu za jeho volant usedne majitel berlínského týmu Mücke Motorsport a bývalý úspěšný závodník Peter Mücke.

V ostré domácí premiéře se představí brněnský jezdec David Bečvář s Fordem Sierra RS Cosworth. Poprvé automobil otestoval koncem března právě na Masarykově okruhu v Brně, aby s ním následně ovládl dva první závody na maďarském Pannonia Ringu. Bečvář pro tuto sezónu změnil vůz, dříve startoval v Jaguaru XJS, se kterým celý šampionát vyhrál.

Návštěvníci se mohou těšit na početný zástup dalších legend – v akci se objeví Porsche 911 SC/RS, Pontiac Trans AM, Ford GT40 nebo Chevrolet Corvette. Histo Cup nabídne ve dvou dnech celkem 13 závodů jednotlivých tříd včetně historických formulí, young timerů nebo pohárová klání BMW a Porsche.

Retro pro všechny

Program na dráze potěší všechny věkové kategorie. „Zatímco pamětníci mohou zavzpomínat na krásné časy ryzího motorsportu, mladší generace mají jedinečnou příležitost vidět závodit vozy, které by jinak byly ozdobou každého automobilového muzea,“ dodává předsedkyně představenstva společnosti Automotodrom Brno Ivana Ulmanová.

Po celý víkend bude pro návštěvníky k dispozici motokárová dráha, F1 simulátor nebo skákací hrad pro nejmenší fanoušky motorsportu.

Vstupné na Histo Cup zájemci pořídí za 300 korun (jednodenní) a 500 korun (celovíkendové). Otevřené budou přírodní tribuny C a F, stejně jako sedadlové tribuny u cílové rovinky a paddock. Vstupenky budou v prodeji po celý víkend na pokladnách Masarykova okruhu. Parkování je zdarma u otevřených tribun.

Fotogalerie

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.