Na vítězné vlně. Buggyra vyzrála na belgickou divočinu

Druhý start, druhé vítězství ve třídě GT4. Stáj Buggyra drží i po dvanáctihodinovce ve Spa-Francorchamps stoprocentní úspěšnost v letošním ročníku 24H Series. V náročných belgických podmínkách nasměroval Adama Lacka, Davida Vršeckého a Aliyyah Kolocovou za triumfem správný strategický krok.

„Byl to opravdu hodně náročný závodní víkend. Když jedete do Spa, nikdy nevíte, co vás tam čeká. Tentokrát to byla zima, kroupy a dokonce i sníh. O to cennější je vítězství na takové náročné trati a za podmínek, kdy se doslova ženili čerti,“ přibližuje náročnou cestu za triumfem šéf týmové komunikace Jan Kalivoda.

Po páteční kvalifikaci se zdálo, že navázat na březnový triumf z italského Mugella nebude snadné. Posádka Buggyry se totiž v deštivých podmínkách kvalifikovala až jako čtvrtá. Po úvodním pětihodinovém sobotním úseku už to ale pro Lacka, Kolocovou a Vršeckého začalo vypadat lépe. Jezdci se totiž navzdory dešti a sněhu zvládli vyhnout závažnějším potížím a za to si vysloužili posun na průběžné druhé místo. Z něj ztráceli jedno kolo na posádku José García, Daniel Miller, Patrick Kolb a Dennis Bohn z týmu Lionspeed.

Jízda bez větších potíží ovšem neznamenala, že jezdci Buggyry nezažili během soboty žádnou horkou chvilku. „Po startu to bylo hodně veselé, jel jsem úplně poslepu,“ popisuje Adam Lacko divoký začátek závodu. „V Eau Rouge a první šikaně člověk neví, kdy brzdit. Už mám, nebo ještě ne? Musím koukat na to, co dělají ostatní. Fakt jsem neviděl vůbec nic,“ dodává.

Své si užila také Aliyyah Kolocová. „Na suché trati jsem jela na slickách. Dařilo se mi dohánět ostatní kluky před námi. Pak ale začalo pršet, takže to bylo na slickách opravdu složité. Část trati byla suchá a na části bylo mokro,“ prozrazuje devatenáctiletá závodnice.

Mistrovský tah

Zatímco po sobotě figurovala Buggyra na druhém místě se ztrátou jednoho kola na Lionspeed, závěrečných nedělních sedm hodin situaci otočilo. Lacko, Kolocová a Vršecký se totiž v cíli radovali z vítězství. Lionspeed nakonec porazili právě rozdílem jednoho kola.

Do dění na dráze opět promlouvaly rozmary počasí. A právě správný odhad v tomto směru Buggyře nakonec závod vyhrál. Klíčový okamžik přišel v době, kdy zajel Adam Lacko do boxů a pustil za volant Mercedesu AMG Aliyyah Kolocovou.

„Ptal jsem se, co se děje?“, nechápal zpočátku evropský šampion tahačů, když viděl připravenu suchou i mokrou sadu pneumatik. Netrvalo však dlouho a měl jasno. „Vzadu byla obloha úplně černá. Alča odjela na mokrých gumách a hned nato začaly padat kroupy se sněhem. Tohle byl taktický mistrovský tah,“ chválil svůj tým.

Kolocová mohla díky tomuto vydařenému strategickému kroku převzít vedení. Buggyru již poté na cestě za druhým prvenstvím v sezoně nic nezastavilo.

„Byly to skvělé dva dny. S ohledem na povětrnostní podmínky to byl velmi zajímavý závod. Souboje na trati byly těsné. Tým pracoval výborně, takže jsme znovu dovezli auto na prvním místě. Hodně jsem se toho naučila. Jela jsem v dešti, krupobití i sněhu,“ radovala se Kolocová v cíli.

Třetí letošní vystoupení ve 24H Series čeká na Buggyru od 10. do 12. května v Portimau. Tentokrát ovšem nepůjde o dvanáctihodinový, ale o čtyřiadvacetihodinový závod. Po dvou výhrách přijede tým do Portugalska v roli lídra průběžného pořadí třídy GT4. Před Lionspeedem má k dobru osm bodů.

Foto: Buggyra Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.