Boj o vítězství na dalším legendárním okruhu. Buggyra chce v Monze navázat na úspěšné Spa

Stáj Buggyra ZM Racing bude tento víkend usilovat již o třetí letošní vítězství ve třídě GT4 seriálu 24H Series. Po vítězném vystoupení na okruhu Spa-Francorchamps se posádka ve složení Adam Lacko, David Vršecký a Aliyyah Kolocová přesouvá do italské Monzy, kde na ni čeká další dvanáctihodinové klání.

V průběžném pořadí evropské série se posádka momentálně nachází na prvním místě třídy GT4. Vděčí za to druhému místu z Mugella, na které dosáhla navzdory technickým problémům, ale zejména triumfu ze Spa-Francorchamps. Tam se trojice dokázala prodrat na nejvyšší stupeň i přesto, že kvůli překračování traťových limitů v kvalifikaci musela v rámci GT4 startovat z posledního sedmého místa. Kromě vedoucí pozice v GT4 patří posádce i dělené druhé místo v absolutním hodnocení pro vozy GT, do kterého si účastníci připisují body za umístění ve třídě.

Jediným jezdcem Buggyry, který má s Monzou zkušenosti z minulých let, je Lacko. Jsou ale letité. Poprvé si zde totiž zazávodil už v roce 2005 s Alfou Romeo 156 GTA při podniku mistrovství světa v závodech cestovních vozů WTCC. O tři roky později se zde zúčastnil podniku FIA GT s Moslerem MT900.

„Tuto trať mám moc rád. Těším se, že se tam znovu podívám. Každá trať má něco do sebe. Tady má svou atmosféru okolí trati, která je umístěna v parku. Jsou tam pěkné zatáčky, je to prostě srdcovka. Kdyby to dopadlo vítězně jako ve Spa-Francorchamps, tak by byl celý tým spokojen. Máme jednoduchý vkus, bereme jen to nejlepší,“ těší se na návrat do dějiště Velké ceny Itálie F1 po dlouhých 15 letech.

David Vršecký si uvědomuje, že jeho premiéra v Monze nebude snadná: „Jsem na to hodně zvědavý. Je to velmi rychlý okruh, ale to neznamená, že je jednoduchá. Musí se jet bez chyby, je na ní méně prostoru na využití chyb soupeřů nebo vytěžit něco ze své jízdy. O to bude boj na trati složitější,“ je připraven.

Dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů změní po belgických zkušenostech kvalifikační přístup: „Události ve Spa-Francorchamps, kde jsem přišel o měřené kolo, mě naučily, že je lepší jet v kvalifikaci volněji. Ale samozřejmě je vždy lepší stát na startu na výhodnějším místě,“ dodává.

Aliyyah Kolocová se bude snažit maximálně využít tréninkových jízd před začátkem víkendu. V přípravě na neznámou trať jí totiž bránily jiné závodnické povinnosti.

„Kvůli testům dakarského speciálu T1+ v Namibii jsem neměla možnost trénovat na simulátoru tolik, kolik bych si přála. Před závodním víkendem ale budeme mít několik tréninků, takže tyto dny využiji naplno,“ je odhodlána osmnáctiletá závodnice.

Tři konkurenti i vicemistr F1

Proti vozu Mercedes-AMG GT4 stáje Buggyra se v Monze postaví tři soupeři. Součástí startovní listiny třídy GT4 jsou totiž dohromady čtyři vozy.  To je větší konkurence než v Abú Zabí a Mugellu, avšak menší než ve Spa. Tam jelo hned sedm aut.

V Monze budou závodit mimo jiné i nejbližší pronásledovatelé Buggyry v průběžném pořadí třídy GT4, tedy Roelof Bruins, Steven Čo a Jongkjum Kim ze stáje Atlas BX Motorsport. Ti rovněž závodí s Mercedesem-AMG GT4 a v posádce je doplní Taekeun Jang s Donggim Nohem.

Součástí startovní listiny bude i jedno hodně zvučné jméno. V Porsche 911 GT3 Cup stáje Q1 Trackracing uvidíme i Rubense Barrichella, tedy dvojnásobného vicemistra F1 z let 2002 a 2004 v barvách Ferrari.

Jak bývá ve 24H Series tradicí, i dvanáctihodinový závod v Monze bude rozdělen na dvě části. Zatímco v sobotu se od 12:00 odjede prvních 6,5 hodiny, v neděli od 10:30 bude následovat závěrečných 5,5 hodiny.

Foto: Buggyra ZM Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.