Rozloučení se sezonou v neznámých končinách. EXPRES AUTO se jede seznámit s Balaton Parkem

Stáj EXPRES AUTO udělá o víkendu tečku za ročníkem 2023 na okruhu Balaton Park. Nedávno otevřená maďarská trať bude hostit nemistrovské závody seriálu ESET Cup, které jsou vypsány mimo jiné i pro vozy kategorie TCR. Petr Čížek a Vít Smejkal pojímají start rovněž jako sběr zkušeností, které dost možná využijí již příští rok.

U týmu se dlouho rozhodovali, kde sezonu zakončit. Kromě Balaton Parku byl ve hře i start před domácími fanoušky v Mostě v rámci podniku Histo Cupu. Ten se koná ve stejném termínu a Čížek se Smejkalem se při něm s úspěchem představili již loni. Nakonec ale zvítězila maďarská možnost, a to z praktických důvodů. Pokud totiž v dubnu příštího roku budou na Hungaroringu probíhat plánované rekonstrukce, zaujme jeho místo v kalendáři TCR Eastern Europe právě Balaton Park.

„Bude to pro nás sběr zkušeností a také dobrý trénink. Zakončit sezonu doma sice bylo lákavé, ale tuto trať na rozdíl od Balaton Parku už známe,“ vysvětluje Vít Smejkal.

Okruh, který se nachází v blízkosti jezera Balaton, byl otevřen teprve letos v květnu. Měří 4 115 metrů, skládá se z celkem 16 zatáček (6 pravých a 10 levých) a jezdí se zde proti směru hodinových ručiček. Ačkoli se tu letos již uskutečnilo několik událostí a testů, víkendové závody, kterým dominuje finále seriálu F4 CEZ, budou vůbec první ostrou akcí na této dráze v historii.

Není žádným překvapením, že při přípravě na novou trať využívali u EXPRES AUTO především simulátor. Podle prvních dojmů Petra Čížka rozhodně nebude Balaton Park žádnou „oddechovkou“: „Rychlé úseky se tu střídají s velmi pomalými pasážemi. Myslím si, že to bude těžká trať,“ nezastírá mostecký závodník. „Vůbec nevíme, co očekávat. Podmínky ale budou pro všechny stejné,“ dodává.

Stejně jako při standardním závodním víkendu TCR Eastern Europe čekají na jezdce i tentokrát dva závody o tradiční délce 25 minut. I přesto se ale budou v jistých aspektech lišit. Auta kategorie TCR se totiž tentokrát podělí o prostor na dráze s GT vozy. Do hry tak může vstoupit například pouštění rychlejších vozů, které budou o kolo napřed.

„Zkrátka to bude chtít trochu ohleduplnosti. Ještě ale uvidíme, kolik vozů ve skutečnosti pojede a jaká se sejde konkurence,“ říká Petr Čížek.

Pro Víta Smejkala nebude sdílení dráhy s rychlejšími auty ničím novým: „Jsem na to zvyklý ještě z dob, kdy jsem závodil v Carbonia Cupu. Takže si myslím, že to problém nebude,“ nemá obavy litvínovský jezdec.

Přestože už se na Balaton Parku nepojede o body, pořadatelé se i tentokrát postarali účastníkům o motivaci. Vítěz každé z kategorií získá sadu pneumatik na příští sezonu.

Zatímco první závod víkendu absolvují jezdci v sobotu od 13:15 hodin, v neděli vyrazí do boje od 12:35. Oběma závodům budou předcházet kvalifikace.

Foto: EXPRES AUTO

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.