Cenná lekce na závěr premiérové sezony. EXPRES AUTO čelilo v Brně novým výzvám

Se spoustou zkušeností, které se budou hodit do dalších bitev, odjížděl z letošního závěrečného podniku seriálu TCR Eastern Europe tým EXPRES AUTO. Jezdcům stáje Petru Čížkovi a Vítu Smejkalovi přichystala specifika Masarykova okruhu v Brně nejtěžší víkend sezony.

„Zkrátka jsme se nedokázali přizpůsobit podmínkám, které na okruhu panovaly. Bylo těžké najít nastavení, které by nám vyhovovalo a současně bychom s ním mohli jet rychle,“ mrzelo po skončení víkendu Čížka.

Už na začátku bylo jasné, že půjde pro všechny o náročný víkend. Asfalt Masarykova okruhu byl položen již v roce 2008. Tím pádem jezdcům nabízí jen velmi malou přilnavost a hodně opotřebovává pneumatiky. K tomu všemu se ještě navíc přidaly také vysoké teploty.

Ve složitých podmínkách se Čížkovi podařilo v páteční kvalifikaci zajet pouze 11. čas. Tento výsledek poté zopakoval i v obou závodech. V sobotu se mu sice po startu podařilo posunout na deváté místo, pak ale následoval propad. Neděli strávil za bodovanými pozicemi celou. Mimo jiné musel dohánět ztrátu, kterou nabral kvůli kolizi s Antoniem Citerou v úvodu.

„V podstatě se dá říct, že jediné, co nás mohlo během závodů těšit, byly starty. Jinak jsme se jenom trápili. Inženýr a mechanici sice dělali, co mohli, ale na lepší výkon jsme zkrátka nedosáhli. Asi od čtvrtého kola už to pro nás bylo jen o bránění pozic,“ dodává Čížek.

Pro Víta Smejkala byly brněnské závody podobně náročné. Zatímco v sobotu dorazil do cíle jako patnáctý, v neděli z toho bylo 13. místo. Právě druhý závod víkendu mu přinesl alespoň malý důvod k radosti. Dosáhl totiž svého nejlepšího výsledku v sezoně.

„Vlastně se dá říci, že jsem si druhý závod užil. Cítil jsem totiž zlepšení,“ hodnotí litvínovský jezdec svůj výkon.

Ačkoli brněnský závodní víkend týmu EXPRES AUTO mnoho radostných okamžiků nepřinesl, i tak může ze své premiérové sezony v TCR Eastern Europe odcházet s řadou světlých momentů. Ten nejvýraznější přišel při prvním závodě v Mostě, kdy se Petru Čížkovi podařilo dojet do cíle na druhém místě. Za zmínku stojí určitě i fakt, že Čížek dokázal bodovat v deseti z celkových 12 závodů. Jeho série bodovaných výsledků, která v Brně skončila, začala už v srpnu roku 2021 na Slovakia Ringu a trvala celkem 25 závodů. To je počin, na který nikdo jiný v historii TCR Eastern Europe nedosáhl.

„Ukázalo se, že je před námi ještě spousta práce, ale také to, že kolem sebe máme spoustu skvělých přátel, kteří nás podporují, i když se nedaří. Letošní sezona nás hodně naučila a také nás posunula dopředu. Každý z členů si zaslouží poděkování za odvedenou práci v letošním ročníku, který byl především o tom, abychom se učili a vše si sedlo,“ shrnul Smejkal rok 2023.

V konečném pořadí týmů skončilo EXPRES AUTO na sedmém místě. Díky deváté pozici Petra Čížka se vešlo do elitní desítky i mezi jezdci.

Foto: Dušan Bouzek, TCR Eastern Europe/Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.